niedziela, 15 maja 2011

vintage typewriting czyli nastukaj sobie!

W ostatnich piątkowych "Wysokich Obcasach" bardzo zaintrygował mnie artykuł Agnieszki Jucewicz - "Nastukani" (niżej znajdziesz ten artykuł - kliknij na zdjęcie aby powiększyć).

Otóż, wraca moda na pisanie na maszynie. Dlaczego? Być może powodem jest powrót stylu vintage i wszystkiego co stare i babcine.
Artykuł opowiada o ludziach, którzy pokochali te urokliwe urządzenia, "prababki komputerów" i mają ich w domu co najmniej 10. Można ich używać do pisania notatek, listów, zaproszeń czy zrobić kartki urodzinowe w stylu vintage. Ponad to, wzrok się tak nie psuje jak przy komputerze i ćwiczą mięśnie palców.Dodatkowo, można pisać notatki na bloga na zwykłej kartce, przeskanować i wstawić. Jednym słowem - świetna sprawa!


dodane za pośrednictwem http://etc.usf.edu/clipart/4200/4253/typewriter_1.htm

Ponieważ niedaleko mnie znajduje się Bazarek na Kole, gdzie sprzedają nie tylko warzywa ale i starocie (w sobotę i w niedzielę), postanowiłam dzisiaj przejść się z mamą i rozeznać temat maszyn do pisania. Ceny zaczynają się już od 30zł (za te nowsze z lat 60. i 70.) a kończy się w granicach 500zł (to już te starsze i ładniejsze). Uległam urokowi maszyn do pisania, dlatego planuję zakupić sobie taką, szczególnie żeby móc robić prezenty hand-made.
Można sprawdzić jeszcze na allegro.pl bo tam też trafiają się świetne okazje. 

Ale najpierw muszę się dowiedzieć jak działa taka maszyna i jak "zbadać" czy jest sprawna, żeby móc ją ewentualnie naprawić.

Dlatego weszłam na stronę dwóch kobiet opisanych w artykule Brady i Kowalski i znalazłam tu dwa ciekawe załączniki na temat budowy maszyn (patrz niżej). Muszę przyzwoić jeszcze trochę wiedzy na ten temat, ale niewątpliwie artykuł bardzo mnie natchnął.

Nie omieszkam się pochwalić co wyjdzie z tego zachłyśnięcia się, a efekty z pewnością już wkrótce :)




artykuł Wysokich Obcasów

artykuł Wysokich Obcasów

artykuł Wysokich Obcasów
artykuł Wysokich Obcasów

dodane za pośrednictwem http://staff.xu.edu/polt/typewriters/troubleshooting2.jpg


dodane za pośrednictwem http://staff.xu.edu/polt/typewriters/troubleshooting1.jpg





A na koniec polecam :

 

2 komentarze:

Marek Wołos pisze...

Takie maszyny kiedyś były niezbędne do prawidłowego funkcjonowania biura. Dziś ja sobie nie wyobrażam pracy bez tablicy obrotowej https://somax.eu/66-tablice-obrotowo-jezdne która znacznie ułatwia pracę i organizację pracy praktycznie w każdym biurze.

Monika Zawadzka pisze...

Praca w biurze potrafi być dość ciekawa i wiele zależy od tego których urządzeń używamy. Jak dla mnie niezbędnym są również referentki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/stempel-do-laku-referentka/ których używam na co dzień w swojej pracy. Jest to dosyć niestandardowe narzędzie, jednak w niektórych czynnościach biurowych sprawdza się bardzo dobrze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...