środa, 7 września 2011

herbatka u Dziwisza

Jest tylko jedna tak urocza herbaciarnia w Kazimierzu Dolnym - "u Dziwisza" na ul. Krakowskiej 6 (www.herbaciarniaudziwisza.pl). Ogródek przed herbaciarnią jest skryty za wysokim ogrodzeniem, w otoczeniu roślin, z wieloma stoliczkami w stylu vintage. Do środka prowadzi kilka schodków w górę. A gdy się tam już wejdzie... czuć woń przeróżnych rodzajów herbaty. W dużym salonie też można znaleźć kąt dla siebie w wygodnym fotelu. Poza tym, gdy czeka się na zamówienie, można podziwiać ogromny regał z ciemnego drewna, na którym stoi wiele różnych bibelotów.

to mój rysunek z 2008r. kiedy siedziałam w kawiarni i rysowałam ten przepiękny mebel

Spis podawanych pyszności znajduje się przy małym barku na prawo od wejścia - na przeciwko stylowego sklepiku z różnego rodzaju herbatami i kandyzowanymi owocami. Lista jest dość długa i ciężko wybrać to, co chciałoby się wypić, bo nazwy są urzekające np. Duch Puszczy czy Baśnie 1000 i 1 Nocy. Każda kryje niepowtarzalny smak i aromat.


Gdy już się na coś zdecydujemy (możemy się też skusić na ciastko do herbaty), dostaniemy czajniczek z narzutką do stolika oraz przepiękne filiżanki. Zestaw jest przewidziany dla 2 osób. Z uroczych cukiernic można wziąć troszkę cukru i dosłodzić troszkę herbatę.

Polecam gorąco to miejsce, bo jest pełne magii, szczególnie wieczorem. Spokojna muzyka, zapalone świeczki na stoliczkach i miłe towarzystwo to wymarzony zestaw na randkę czy spotkanie z przyjaciółmi.

Poprosiłam moją Mamę, która była z Agnieszką na plenerze w Kazimierzu, żeby przywiozła mi coś od Dziwisza. I dostałam herbatę, która po zalaniu "rozkwita". Mówiąc bardziej fachowo, nazywało się to "Silwer z nagietkiem". Smak nie powala, ale większą radochę sprawiło mi obserwowanie jak to się rozwijało w wodzie. Oczekiwałam czegoś może bardziej spektakularnego, ale nie wyszło tak źle :) Sami popatrzcie!







uwielbiam malować akwarelą, rynek kazimierzowski, 2008r.

3 komentarze:

Monika pisze...

Takie miejsca to ja lubię,z klimatem w stylu vintage!,jeśli kiedyś się wybiorę na wycieczkę to na pewno tam zawitam;)

Kaś pisze...

ale fajna ta herbata! kupiłabym ją dla samego efektu "rozkwitania" :)

Asia pisze...

O rany, nie widziałam takiej wcześniej, ale czadowa!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...