niedziela, 4 września 2011

molekularnie i leżakowo - przemiany festiwal 2011

W gazecie "Co jest grane" przeczytałam o Przemiany Festiwal (www.przemianyfestiwal.pl), który odbył się od 1 do 4 września 2011. Przyciągnęły mnie wykłady na temat kuchni molekularnej w niedzielę. Ale nie tylko... :)


Nie byłam jeszcze w Centrum Naukowym Kopernik w Warszawie, ale ostatni weekend trochę to zmienił. Razem z Kamilem przeszliśmy się po Parku Odkrywców - na prawdę świetny park, gdzie można interaktywnie spędzić czas. Dużym plusem jest to, że teren nie jest szczelnie zamknięty przez ogrodzenie, dlatego o każdej porze dnia i nocy można usiąść tam na ławce i fantastycznie spędzić czas. Dodatkowo bliskość Wisły sprawiła, że kreatywni artyści wyrzeźbili na betonowych stopniach nad rzeką drewniane czerwone jesiotry.

Wieczorem, w sobotę, z Martą i Fasolą poszłyśmy na godz. 21.30 na "Chillout". Na dachu, pod chmurką, z chillout'ową muzyką i wielkim świetlikiem a'la UFO, można było się zrelaksować na leżakach. Było też jedzenie zrobione dobrowolnie przez ludzi, także można było zjeść coś domowego :) Kolory UFO bardzo fajnie się zmieniały i pozytywnie nastrajały.

A w niedzielę odbyły się warsztaty kuchni molekularnej. Prowadził je Łukasz Konik (www.lukaszkonik.pl) i pokazywał m.in:
- jak zrobić lody sorbetowe z użyciem azotu (w 30sekund!!!)
- chipsy z bazylii,
- czy kawę mrożoną

Miałam możliwość dotknąć oparów ciekłego azotu (-200 stopni!!!!) i zjeść (podobno) jajko o smaku kokosowym z mango. Szczerze mówiąc, jajko nie miało smaku, ale podobno sorbet był bardzo dobry ^^ Ale wielkim show było to, co działo się w ciekłym azocie. Aż sama mam ochotę zrobić coś takiego, jednak bardzo się boję, bo trzeba przejść specjalne kursy bhp (łatwo sobie odmrozić kończyny). Niewątpliwie moje zainteresowanie kuchnią molekularną wzrosło o 300% (już kiedyś się tym troszkę interesowałam, ale to taki mały epizodzik ;) ). Teraz czas na krótką relację fotograficzną :)

w Parku Odkrywców



baaaardzo wygodne leżaczki festiwalowe

jesiotry nad Wisłą

UFO na chillout'cie

kucharzenie z ciekłym azotem


robienie sorbetu porzeczkowego
chipsy z bazylii

galaretka z mango i pomarańczy







kawa mrożona


Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...