sobota, 31 marca 2012

muffiny z porami / muffins with leeks

Zbliża się Wielkanoc, a ja miałam ochotę na coś słonego. Długo szukałam przepisu na coś szybkiego, łatwego i dobrego. I? Znalazłam! Nie mogłam sobie wyobrazić jak można jeść muffiny z warzywami. Zwykle są słodkie i urocze. Ale po zjedzeniu tych muffinów zmieniłam zdanie na zawsze!!! Easter is coming closer and closer and I had a craving for something salty. I was looking for a recipe for something fast, simple and good. And? I did it! I couldn't imagine how is it possible to eat muffins with vegetables. Usuallu they're sweet and pretty. But after eating those mufins I've changed my mind for ever!!!




ilość porcji: 20 muffinów
serves: 20 muffins




  • 50g porów
  • 1 łyżka natki
  • 1 mała cebula
  • 100g szynki
  • 200g mąki
  • 20g płatków owsianych
  • 1/2 paczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • pieprz
  • 1 łyżeczka kminku
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • 40g gęstej śmietany
  • 50g sera żółtego
  • 125ml mleka




  • 50 grams of leeks
  • 1 teaspoon of parsley
  • 1 small onion
  • 100grams of ham
  • 200g of flour
  • 20 grams of oatmeal
  • 1/2 pack of baking powder
  • 1 teaspoon of salt
  • pepper
  • 1 teaspoon of cumin
  • 1 egg
  • 3 tablespoons of oil
  • 400grams of dense sour cream
  • 50grams of cheese
  • 125ml of milk


  • Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Pokrój natkę, szynkę, cebulę i pory w krążki. Wymieszaj i dodaj mąkę, płatki owsiane , proszek do pieczenia, pieprz, sól i kminek. W drugiej misce wymieszaj jajko, olej, śmietanę, mleko i starty ser. Dodaj składniki z pierwszej miski. Mieszaj krótko. Wypełnij foremki i zostaw 2 wolne - wlej w nie wodę. Piecz 25 minut.

    Notka:
    1. ciasto mieszaj krótko, bo będzie ciężkie
    2. woda spowoduje, że muffiny będą wilgotniejsze
    3. jeśli ciasto jest za gęste - dodaj mleka
    Preheat the oven to 180 degrees. Chop parsley, ham and leeks into cirkles. Mix with flour, oatmeels, baking powder, pepper, salt and cumin. In the second bowl mix together egg, oil, sour cream and grated cheese. Add ingridients from the first bowl into the second one. Stir short. Fill the forms and leave 2 of them free - pour into them water. Bake 25 minutes.

    Note:
    1. stir the dough short. otherwise it wil be heavy
    2. water inside forms will make the muffins more wet
    3. if the dough is too dense - add milk

    2 komentarze:

    KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

    Pyszne! Ja zdecydowanie wolę wytrawne muffiny, więc Twoje bardzo mi odpowiadają!
    Pozdrawiam:)

    Unknown pisze...

    ♥ muffins!!!

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...