sobota, 7 maja 2011

bajkowe pucharki czekoladowe - DIY tutorial

Pucharki czekoladowe to świetne naczynia ekologiczne, których nie trzeba myć ani wyrzucać, ponieważ są do zjedzenia. I przy okazji wyglądają zjawiskowo.

Schemat wykonania jest banalny. Jednak, jak się okazuje po pęknięciu pierwszego balona i ubrudzeniu twarzy i ubrania czekoladą, nie jest to aż tak proste, na jakie wygląda...



  • 5 tabliczek czekolady (na około 25 pucharków)
  • balony wodne 
  • 4 śmietany 30%
  • 2 śmietan-fixy
  • wanilia
  • amaretto


Napompuj balony.



Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej na małym ogniu. Gdy się cała rozpuści, ostudź ją - włóż do garnka z zimną wodą i mieszaj aż wystygnie. Gdy będzie miała letnią temperaturę - zamocz napompowany wcześniej balon do połowy. Następnie połóż na papierze do pieczenia. Czekolada zaschnie w około 20 minut, ale najlepiej poczekać dłużej dla pewności.






Jak pozbyć się balonika? Polecam filmik :)




Wtedy wszystkie pucharki wyglądają następująco:




Ubij śmietanę mikserem i wsyp śmietan-fixy. Możesz dodać trochę cukru-pudru do smaku. Dodaj wanilię i kilka kropel amaretto. Krem przełóż do pucharków i podawaj schłodzone z owocami.

Notka:
1. pojemnik na czekoladę powinien być wysoki dość wąski, dlatego użyłam plastikowego pojemnika
2. jeśli czekolada będzie za gorąca, balonik pęknie. mnie przytrafiło się to dwa razy i zapewniam, że nie jest to przyjemne uczucie ^^
3. polecam przechowywać pucharki w lodówce - w przeciwnym razie roztopią się


Mówiąc szczerze nie wierzyłam, patrząc na przepis, że to rzeczywiście wyjdzie, jednak udało się!

Pucharki podałam gościom na wczorajszej imprezie urodzinowej - nie został ani jeden! Wszyscy byli pod wrażeniem. W sumie - to dobra zabawa, ale męczyłam się z balonikami do drugiej w nocy poprzedniego dnia. Ale... liczy się efekt :)




3 komentarze:

Trzcinowisko pisze...

Niesamowite!!! a ja się właśnie dzisiaj zastanawiałam jak do cholery zużyję baloniki które mi zostały po handmadowych eksperymentach wielkanocnych:)))cudnie!

Dusia pisze...

O kurcze! ale oryginalne

ciast!prast pisze...

i najfajniejsze jest to, że można pucharki wykorzystać na wiele sposobów w zależności od okazji :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...