niedziela, 29 maja 2011

słodkie racuchy gryczane z truskawkami

Truskawkowe wariacje trwają!

Tym razem na deser niespodziewane połączenie truskawek i kaszy gryczanej.
Kto nie jest przekonany - zapraszam do eksperymentu!

Pierwszy raz spróbowałam tak nieoczywistego duetu, ale wszystko wyszło wyśmienite! Zachęcam :)



  • 5 jajek
  • 40g cukru-pudru
  • 150g ugotowanej na mleku kaszy gryczanej
  • 50g mąki
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • truskawki

 ilość porcji: w zależności od wielkości racuchów, porcja dla 4-6 osób

Kaszę gryczaną zalej w garnku mlekiem (około 1,5szklanki). Doprowadź do wrzenia, przykręć ogień i gotuj 15 minut.
W tym czasie ubij żółtka z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodaj jogurt, kaszę gryczaną oraz mąkę i delikatnie wymieszaj.
Ubij na sztywno białka i dodaj do masy, również delikatnie, żeby ciasto nie straciło puszystości.
Rozgrzej porządnie olej na patelni i smaż okrągłe racuchy na małym ogniu, żeby się nie spaliły.
Umyj truskawki i podawaj jako dodatek do słodkich racuchów.

Notka:
1. nie martw się o mleko podczas gotowania kaszy - kasza je wsiąknie i dzięki temu smak kaszy nie będzie się kojarzył z obiadem :)
2. nie musisz czekać aż kasza ostygnie - możesz ją bezpośrednio dodać do masy z jajek i cukru-pudru
3. racuchy KONIECZNIE smaż na małym ogniu! w przeciwnym razie szybko się spalą i nie będą smaczne
4. możesz dodać listek mięty, posypać deser cukrem-pudrem lub dodać inne owoce


4 komentarze:

Trzcinowisko pisze...

Nie trzeba mnie zachęcac...uwielbiam mąkę gryczana:) wprawdzie z truskawkami nie próbowałam ale nie zdarzyło mi sie żeby mi nie smakowała...:)

Marianna Hall pisze...

Dla mnie super :) Nigdy nie próbowałam placuszków z kaszą gryczaną :)

Arvén pisze...

Może i duet nieoczywisty, ale jestem pewna że pyszny ;)

asieja pisze...

pyszne są te truskawkowe wariacje.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...