wtorek, 30 sierpnia 2011

oldschoolowe placki z jabłkami

Najlepszy sposób na obiad lub deser, kiedy nie wiesz co ugotować :) Są dwie zasady, których należy się trzymać, żeby placki wyszły pyszne: 1. ciasto typu naleśnikowego, tylko gęstsze oraz 2. kwaśne jabłka. Gdy te dwa warunki będą spełnione, reszta już zrobi się sama :)


ilość porcji: w zależności od wielkości placków, mi wyszło koło 40szt średniej wielkości

  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki soli
  • 2 duże kwaśne jabłka (ja użyłam antonówek)
  • cynamon
  • cukier-puder
  • 2 łyżki cukru
  • olej
Mąkę, sól, jajka i mleko zmiksuj. Gdy składniki się połączą wlej 3 łyżki oleju. Znów zmiksuj i odstaw ciasto na 15 minut. W tym czasie obierz jabłka, pokrój w kostkę, dodaj cynamon (według uznania) i cukier. Następnie (gdy ciasto już odpocznie 15 minut), dodaj jabłka, wymieszaj ciasto. Rozgrzej dobrze patelnię z olejem i nakładaj ciasto. Smaż na średnim ogniu i przekładaj na papier, żeby odsączyć olej. Potem na talerz. Podawaj z cukrem-pudrem.

Notka:
1. uważaj na placki, bo mogą się szybko przypalić
2. dolewaj systematycznie oleju, ale bez przesady



Z placków wycięłam serduszka foremką do ciasteczek. Na koniec piosenka, która ostatnio ciągle mi chodzi po głowie. Uważam, że jest naprawdę śliczna, chyba się ze mną zgodzicie? :)


1 komentarz:

Asia pisze...

Pyszne placuszki :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...