niedziela, 17 kwietnia 2011

naleśniki piwne

Ten bardzo popularny trunek nie musi służyć jedynie do picia. Piwo jest świetnym dodatkiem do mięs ale ostatnio odkryłam, że sprawdza się doskonale jako składnik .... naleśników. Może to brzmi dziwnie, ale po spróbowaniu tego przepisu mam ochotę tylko na naleśniki piwne. 

Podczas smażenia na pewno urzeknie Was aromat. Zapachy w kuchni będą nieziemskie! Sama się zdziwiłam, że ciasto naleśnikowe może tak ładnie pachnieć!

A więc, nie przedłużając, piwo w dłoń i .... do dzieła!



  • 1 szklanka piwa
  • 1 szklanka wody
  • 2 jajka
  • 250g mąki
  • 3 łyżki oliwy
  • sól

Do mąki i szczypty soli dodaj jajka i wodę. Zmiksuj. Następnie dolej piwo i miksuj dalej. Na końcu dodaj oliwę. Gdy ciasto będzie gładkie przykryj je talerzem i odstaw na 30 minut.
Po tym czasie rozgrzej patelnię z odrobiną oliwy na początku i smaż około 2- minuty z jednej strony, następnie z drugiej.

Notka:
1. wybierz piwo takie, jakie lubisz. ja użyłam piwa Strong. nie bój się go dodać, ponieważ alkohol wyparuje a pozostanie fantastyczny posmak
2. jeśli ciasto będzie za rzadkie - dodaj mąki
3. koniecznie(!!!) odstaw ciasto na 30 minut, żeby składniki się dokładnie połączyły
4. polecam krótki kurs nauki podrzucania naleśników na dole strony : naleśniki klasyczne
5. nadzienie może być różne - zarówno słodkie jak i słone. ja z tych naleśników zrobiłam piwne krokiety :)



Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...